روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

خاطرات سازمانی من: سخت گیر

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۳۸ ق.ظ

من یک همکار دارم که بیش از یک دهه است با هم دوست هستیم.

من و او مثل هر دو انسان دیگری در عین شباهت، تفاوت هایی هم داریم که برایم جالب است.

 

شباهت های مهم ما دو نفر:

- هر دو کارمان را با علاقه و پشتکار و جدیت انجام می دهیم.

- هر دو اهل اهمیت دادن همزمان به کلیات و جزئیات هستیم و هیچ کدام از این دو را قربانی دیگری نمی کنیم.

- هر دو طوری کار می کنیم که می توانیم  به قول بعضی ها شاهرگمان را بر سر درستی کارمان [گِرو] بگذاریم.

 

تفاوت مهم من و او:

- من، جدی ترین و حجیم ترین و پرجزئیات ترین کارها را هم با آرامش و سرحوصله انجام می دهم، ولی او کاری شاید معمولی - بسته به توان و تجربه اش- را هم با استرس و فشار و نگرانی.

 

بارها پیش آمده که برای به سرانجام رساندن یک گزارش، ناهار نخورده، تا دیر وقت در اداره مانده و ... حتی یادم می آید که یکبار در حین پرزنت کردن گزارش اولیه برای مدیر که قرار بود بعداً آن را جرح و تعدیل کند، از شدت خستگی و خواب آلودگی داشت نابود می شد ولی حتی رضایت نمی داد یکی از ما کار را ادامه بدهیم.

تصور کنید مطالبی که مدیر می گفت اصلاح کند را اشتباه تایپ می کرد و جابه جا می نوشت.

 

به دلیل این تفاوت خیلی فکر کرده ام و نمی دانم درست است این را به عنوان یکی از دلایل این تفاوت رفتاری بپذیریم یا نه:

 

من خیلی سال است که فقط درست بودن کار برایم مهم است و مطمئن هستم که هر کاری به من واگذار شود، با صرف انرژی و زمان، از عهده اش بر خواهم آمد.

ولی او، همیشه این طور تصور می کند که همه - از بالا تا پایین سازمان- منتظر یک اشتباه از او هستند تا نابودش کنند.

چیزی که هست این است که قطعاً تجربیات گذشته ی ما دو نفر در رسیدن به طرز فکرهایی تا این حد متفاوت، نقشی مهم داشته و دارد.

 

 

دلیل نوشتن این پست این بوده که همیشه تفاوت های رفتاری آدم ها برایم مهم بوده است. قبلاً هم گفته ام که به همین دلیل علاقمند هستم روان شناسی بخوانم.

نظرات  (۲)

ممنونم آقای دکتر
آخه گفتید علاقمند هستید روانشناسی بخوانید
فکر کردم کار بزرگان این حوزه را دنبال می کنید
اما اینطور که فرمودین مطالعه ای در این زمینه ندارید

انشاالله نتیجه مشاهدات شما را در قالب یک کتاب روانشناسی ببینیم
پاسخ:
سلام.
روانشناسی از اون نوعی که من دنبالش هستم بیشتر از جنس لذته.
ممنونم.
سلام آقای دکتر
آنطور که به نظر میاد کتابخوان هستید علی الخصوص در حوزه روانشناسی

بهترین کتاب های رواشناسی که خواندید کدام کتابها بوده اند؟ تشکر
پاسخ:
سلام.
خیلی سالها پیش از این در حوزه ی روانشناسی به شکل علاقه ی شخصی مطالعه می کرده ام.
الان بیشتر نظاره گر رفتارهای آدمهای کوچه و بازار و آدمهای اطرافم هستم و سعی می کنم از تماشای رفتارها و مقایسه رفتار آدمهای مختلف برای خودم تحلیل هایی بسازم.
خیلی سال پیش کتاب « هنر عضق ورزیدن» اریک فروم را خوانده ام. بقیه هر چه بوده مطالعات جسته گریخته و پراکنده بوده است.
ممنون از شما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی