روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

خاطرات سازمانی من: تعمیرکار حرفه ای

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۶ ب.ظ

یک عده بودیم که همگی با مدرک دانشگاهی و سابقه ی کاری مرتبط وارد سازمانی شده بودیم که خیلی سال بود استخدام گروهی نداشت و از طرفی دیگر هم مدارک تحصیلی کارکنان ِ پیش از ما، اغلب غیر دانشگاهی بود.

 

شایعه های ناجوری از درون سازمان به گوش می رسید.

مثل اینکه تصمیم گرفته اند احکام استخدامی با عنوان کارشناس را به بچه های دوره ی ما اعطاء نکنند.

 

این می توانست خبر بدی باشد.

ما بر اساس ضوابط استخدامی باید حکم کارشناسی می گرفتیم و وارد چرخه ی استخدامی خودمان می شدیم.

 

همه با هم قرار گذاشتیم داخل پارک ایرانشهر جمع شویم و موضوع را دسته جمعی بررسی کنیم و ببینیم چه کار باید بکنیم؟

 

یکی از دوستان پییشنهادش این بود که تا وقتی حکم کارشناسی مون رو نداده اند، کارهای محوله را به سرانجام نرسونیم.

 

گفتم: ما نمی تونیم چنین رفتاری بکنیم. بعید به نظر می رسه از عهده ی چنین تصمیمی بر بیاییم.

 

بچه ها پرسیدند: چرا؟

 

توضیح دادم:

 

احتمالا براتون پیش اومده که اتومبیل تون کنار اتوبانی - مثلاً شهید همت - خراب شده باشه.

هر چی دست بلند می کنید و انتظار می کشید، هیچ راننده ای برای کمک به شما توقف نمی کنه.

 

ولی ممکنه در همین اثناء ببینید که راننده ای که داره از لاین انتهایی عبور می کنه با دیدن شما و اتومبیل خراب تون، راهنما بزنه و به سرعت راه بگیره و خودش رو برسونه به لاین سمت راست و توقف کنه، بیاد پایین و درباره مشکل ماشین ازتون بپرسه.

 

این راننده که با دیدن ماشین خراب در کنار اتوبان یا خیابون، ولو اینکه در فاصله ای دور از شماست، نمی تونه بی تفاوت از کنارتون بگذره، خودش رو بهتون می رسونه، پیاده می شه و پیگیر مشکل می شه تا ببینه چه کمکی می تونه بکنه، به احتمال زیاد یه تعمیرکار حرفه ایه.

 

حرفه ایه که نمی تونه فارغ از موضوعات و حواشی موجود در اطراف شما و خودش، فارغ از ربط داشتن یا نداشتن مشکل به خودش، از کنار یک اتومبیل خراب بی تفاوت بگذره.

 

من اگه می گم ما نمی تونیم به هر دلیل کارهای واگذار شده رو نیمه کاره رها کنیم یا خراب تحویل بدیم، به این دلیله که خودمون رو حرفه ای می بینم.

 

ما تحصیلکرده ی این رشته ایم و هر کدوم مون سالها در فضای تخصصی مرتبط با رشته مون کار کرده ایم و تجربه  کسب کرده ایم. پس ما نمی تونیم از کنار کارهای مربوط به تخصص مون بی تفاوت و با سهل انگار بگذریم.

 

نظرات  (۴)

استخدام خرید خدمت ماده 37 به چه معناست که حالت قراردادی داره؟

امنیت شغلی و سرانجام استخدام ارگان هایی که به این صورت جذب می کنند

و برای نیروی انسانی مورد نظر هزینه می کنند و همانند یک کارمند رسمی روش سرمایه گذاری می کنند چیه؟؟

پیشاپیش مرسی از پاسخگویی و راهنماییتون
پاسخ:
سلام.
واقعیت اینکه پاسخی برای سوال تون ندارم.
می تونم سرچ اینترنتی کنم و یافته هام رو براتون بنویسم ولی چون معتقدم هم خودتون این کار رو بلدید و چه بسا انجام داده اید و هم
سوال تون مهم تر و اساسی تر از اینه که بخوام به این روش جواب بدم، ترجیحم اینه که عذرخواهی کنم.
ببخشید.
سلام و عرض ادب
جناب داداشی قصد دارم مطلبی بی ارتباط با یادداشتهای شما عرض کنم.
اخیرا صفحه ای در شبکه ی اینستاگرام ایجاد شده با نام motamem2 که مطالب و محتوای سایت متمم در این صفحه به اشتراک گذاشته میشه و البته همچنین کامنتهای بعضی از دوستان متممی که بعید به نظر میاد این صفحه تحت نظر خود گروه متمم ایجاد و اداره بشه
در رابطه با این مطلب از خود گروه متمم جویا شدم اما پاسخی دریافت نکردم
برای من به عنوان یکی از اعضای هر چند غیرفعال این سایت عجیب هست که چرا گروه متمم در برابر همچین دزدی محتوا اقدامی صورت نمیده؟!
پاسخ:
سلام.
اتفاقا من رو هم بریا فالوی این صفحه دعوتکرده بودند.
نمی دونستم فیکه.
ولی الان سرچ کردم، صفحه مذکور وجود خارجی نداره. احتمالا پیگیری شده  ....
ممنون که به من هم خبر دادی.
درسته به نظرم تنها دلیل نه ولی یکی از دلایلی که نمیذاره آدم از کنار یه موضوع بی تفاوت بگذره،همین حرفه ای بودنش در اون زمینه است.
+و نکته دیگر اینکه افراد حرفه ای باید بتوانند در موقعیت های مختلفی که مربوط به حرفه شان است و در حالی که به خوبی از پس آن کار بر می آیند اما عبور کنند.مثلا در یک کار گروهی اگر فردی تحمل دیدن سرعت عمل کم و کیفیت متوسط هم گروهی خود را نداشته باشد(به علت حرفه ای بودن) کار گروهی درست پیش نمی رود.
پاسخ:
سلام.
عبو ر کردن هم به موقع خودش از نشانه ها و لوازم حرفه ای گری هست. البته چگونه و چطور کنار کشیدن و عبور کردن هم در مورد حرفه ای ها با غیرحرفه ای ها تفاوت داره.
ممنون.
چقدر این نگاهتون به موضوع رو دوست داشتم.

دوست دارم وقت بزارم و درباره اینطور تصمیم گیریها در گذشته خودم فکر کنم و بنویسمشون و سعی کنم مواردی که لازمه رو برای خودم تحلیل کنم، ازشون درس بگیرم تا دیگه تکرارشون نکنم.

ممنون اقای داداشی
پاسخ:
سلام.
خیلی ممنونم از نظر لطف تون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی