روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

معرفی کتاب:پگاه

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۴۷ ق.ظ

پگاه: پرورش گسترده اندیشه هوشمند

این عنوان یکی از کتابهای انتشارات بازاریابی است که در اسفند ماه سال 98 به چاپ دوم رسیده است.

 

 

همانگونه که از زیر عنوان کتاب معلوم است، این کتاب در بردارنده ی خاطرات، سخنرانیها، و دلنوشته های شوالیه ی پخش ایران، جناب «محمداسماعیل قدس» است.

 

یکی از علایق شخصی من مطالعه ی خاطرات و سرگذشتنامه های انسانهای تاثیرگذار در دنیا در حوزه های مختلف علمی، هنری، کسب و کار  و ... بوده و هست.

 

همیشه این را یک نقص بزرگ دانسته ام که در کتابخانه ها و مراکز علمی ما کتابی، نوشتاری یا مستندی در بردارنده ی آنچه که بر افراد و کسب وکارهایشان گذشته نداشته ایم. کتابی که همه ی افت و خیزهای کارآفرینی را در دل خودش داشته باشد و نه فقط موفقیتها یا بخشهایی از آنچه بوده را.

 

این کتاب همه ی آنچه ممکن بوده است در مورد شرکت پخش «پگاه»، «دلپذیر» و فعالیتهای حرفه ای خود جناب «قدس» بدانیم، یکجا به ما ارائه می کند.

 

از سوی دیگر تاریخ پیوسته ای از صنعت پخش را می توانیم در محتوای کتاب پیدا کنیم. و این یعنی کتاب حاضر به عنوان یک مرجعِ تا حد زیادی کامل در مقالات و تحقیقات دانشگاهی قابل استفاده است.

 

یکی دیگر از ویژگیهای مثبت و قابل توجه این نوع نوشتار این است که می توانیم بر اساس  سلیقه یا بر حسب نیاز شخصی هر بخشی از کتاب را که خواستیم انتخاب کنیم و بدون نگرانی بابت از دست دادن فصول دیگر، به شکل جداگانه به مطالعه ی آن بپردازیم.

 

چنانکه از محتوای کتاب بر می آید، مولف سعی کرده هر آنچه از مستندات در اختیار دارد را - به ترتیب تاریخ سند -  در یک کتاب گردآوردی کند.

 

به هر حال این شیوه ی انتخابی مولف است ولی از نظر من شیوه ای خالی از ایراد هم نیست.

 

از چند جهت:

اولاً، کتاب فاقد پیوستگی محتوایی است و این، کار خواننده را برای همراه شدن با موضوعات مختلف مرتبط به شرکت و نویسنده دشوار می سازد. گرچه از حهتی خوب است که خواننده خودش انتخاب کند که چه بخشی از مطالب را بخواند ولی از طرف دیگر قسمتهایی نظیر تاریخچه ی تاسیس و فعالیت شرکت در چندین فصل، از زوایای مختلف تکرار می شود،؛ مثلا در ابتدای متن سخنرانی، در ابتدای مقاله ی تحقیقی، در مقدمه ی کتاب و ...

 

دیگر این که بخشهایی از کتاب هستند که اگر ضرورت چیدمان تاریخی نبود، چه بسا می شد در انتهای کتاب در قسمت ضمائم آورده شوند. مثلا «گزارش مسافرت ویتنام»، «بازارجهانی دارو»، «روند توزیع دارو با بررسی IMS».

 

به نظر من بهتر بود سخنرانیهای جناب قدس در یک فصل، میزگردها در فصل دیگر، مقالات با موضوع پگاه و دلپذیر در یک بخش دیگر، مصاحبه ها،گزارش ها و بررسی های اقتصادی مربوط به بازارهای مختلف هر کدام در بخشی جداگانه کنار هم قرار  می گرفتند تا ضمن نگه داشت خواننده ی علاقمندی مثل من که فارغ از همه ی این موارد یکی یکی فصلهای مورد علاقه را انتخاب و مطالعه کردم، به آن دسته از خوانندگانی هم فکر شده باشد که عادت به مطالعات موضوعی دارند. شاید به این ترتیب هم تاریخچه منسجم تر ارائه میشد، هم دشواری های کار جناب قدس به عنوان شوالیه ی پخش یکجا دیده میشد، هم تحلیلها و گزارشهای اقتصادی مربوط به بازارهای پخش مثل دارو و ...

 

نهایتا، ضمن تشکر از جناب قدس و دوستان انتشارات بازاریابی، این کتاب را یک مستند مغتنم و ارزرشمند در حوزه ی خودش میدانم و مطالعه اش را به علاقمندان  موضوعات کسب و کار توصیه می کنم.

 

نام کتاب: پگاه؛ پرورش گسترده اندیشه هوشمند/ خاطرات، سخنرانیها و دلنوشته های شوالیه ی پخش ایران

مولف: محمداسماعیل قدس

ناشر: انتشارت بازاریابی

521 صفحه

چاپ دوم، 1398

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی