روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی

روزنوشته های علیرضا داداشی

دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) می خوانم.

در اینجا، از مدیریت می نویسم و از بازاریابی و از مسائل دیگری که از دید مدیریت و بازاریابی قابل تحلیل خواهند بود.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

علیرضا داداشی هستم .

 دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی در گرایش بازاریابی

مدرس، پژوهشگر و نویسنده ی مدیریت، بازاریابی، فروش و منابع انسانی

 

سوابق تحصیلی

   کارشناسی: حسابداری / دانشگاه علامه طباطبایی (1373-1377)

   کارشناسی ارشد: مدیریت اجرایی- گرایش استراتژیک/ دانشگاه پیام نور (1388- 1390 )

   موضوع پایان نامه: ارزیابی اثربخشی مدیریت دانش در ارتقاء جایگاه رقابتی بانک تجارت- پژوهشی مبتنی بر EFQM-   نمره پایان نامه: 19

   دکترا: دانشجوی مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی/ دانشگاه آزاد اسلامی (ورودی 1394 –  در مرحله دفاع از رساله)

کتاب

 بیست گفتار فروش و بازاریابی/ کتاب همراه فروشندگان و بازاریابان/ انتشارات بازاریابی/ مهرماه 1397

مقالات در مجلات معتبر داخلی)علمی- پژوهشی، علمی-  ترویجی(

1- نگاهی به طرح حمایت از گسترش بنگاههای اقتصادی زودبازده و برخی از کاستی­های اجرای آن؛ رشد فناوری: فصلنامه­ ی تخصصی پارکها و مراکز رشد؛ شماره 25 ؛ زمستان 1389

2- مبارزه با فساد اداری در ایران: اقدامات انجام شده و چند راهکار پیشنهادی؛ راهبرد یاس: فصلنامه­ ی مرکز پژوهشی مطالعات راهبردی توسعه ؛ شماره 27 ؛پاییز 1390

3- رتبه بندی عوامل موثر بر پذیرش تدارکات الکترونیکی در سازمان به روش آماری و تکنیک AHP بررسی موردی  شرکت راه آهن ج.ا.ا ؛ رشد فناوری: فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد؛ شماره 36 ؛ زمستان 1392

سایر مقالات (سمینار و نشریه عمومی)

4- چالش های استقرار سیستم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در بانکها- مورد مطالعه: بانک تجارت؛ هفتمین سمینار بین­ المللی بودجه­ ریزی بر مبنای عملکرد  1394

5- انگیزش و راه های تقویت آن در کارکنان؛ مشعل: نشریه داخلی کارکنان صنعت نفت ایران

6- سازمان یادگیرنده – مقاله کاربردی به سفارش بانک تجارت (مقاله برگزیده)

7- مقالات کسب وکار و کارآفرینی؛ در نشریات الکترونیکی (4 مقاله)

مقالات کاربردی حوزه بازاریابی و فروش

الف- ماهنامه بازاریاب بازارساز(ماهنامه تخصصی بازاریابی، فروش، توزیع و پخش):

  1. جایگاه شعار سازمانی در تبلیغات بانکها: شماره 17 - آبان 94
  2. رفتار معقول و سنجیده، تکلیف مهم بازاریابان: شماره 18 - آذر94
  3. برخی اشتباهات که در کمین فروشندگان و بازاریابان هستند. : شماره 19 - دی 94
  4. مهارتهای برقراری ارتباط موثر با مشتری:  شماره 20 - بهمن 94
  5. کدام رفتار فروشنده موجب بلاتکلیفی مشتری می شود؟: شماره 21 -  اسفند 94
  6. من فروشنده ام؛ یک فروشنده تمام وقت (توصیه هایی به فروشندگانی که خودشان را پاره وقت می دانند.) : شماره 22 - فروردین 95
  7. رقابت با همسایه ( همسایگی با یک رقیب فرصت است یا تهدید؟):  شماره 24- خرداد 95
  8.  وقتی فروشنده به مشتری «کارت ویزیت» می دهد: شماره 25 - تیر 95
  9.  ضرورت تدوین «چک لیست مذاکره» برای فروشنده سیار :  شماره 26 - مرداد 95
  10. چگونه رفتار فروشنده موجب رنجش خاطر مشتری می شود؟:  شماره 27 - شهریور 95
  11. ویترین انباری نیست. :  شماره 28 - مهر 95
  12. فروشندگی و برندسازی شخصی:  شماره 29 – آبان 95
  13. ویژگیهای یک چیدمان مناسب فروشگاهی:  شماره 31 – دی 95
  14. رفتار فروشنده  و چند پرسش از سوی مشتری: شماره 33- اسفند 95
  15.  فروشنده پیشرو کیست؟:  شماره های 35 تا 37 – اردیبهشت، خرداد و تیر 96
  16. برای اثبات این که حرفه ای هستم. :  شماره 39 – شهریور 96
  17. قاعده «حد وسط» در مذاکرات بازاریابی و فروش:  شماره 41 – آبان 96
  18. چگونه برنده بازی فروش باشیم؟:  شماره 46 –  فروردین 97
  19. مروری بر چند  زمینه اصلی فعالیت فروشندگان:  شماره 47- اردیبهشت 97
  20.  مصادیق اخلاق در فروشندگی:  شماره 51 –  شهریور 97
  21.  فروشنده، نماینده مدیران سازمان:  شماره 53 – آبان 97
  22. مزیت رقابتی برای فروشندگان:  شماره 54 – آذر 97
  23. فروشنده؛ ویترین اصلی شرکت: شماره 55 – دی 97
  24. هر آموزشی سرمایه گذاری نیست. :  شماره 56 – بهمن 97
  25. سهم راستی و درستی در موفقیت:  شماره 57 – اسفند 97

ب- روزنامه فرصت امروز (روزنامه اقتصادی، مدیریتی- رسانه کسب وکارآفرینی):

  1. به ارزش های مورد نظر مشتری اهمیت بدهید. : مهر 95

ج- وبسایت مدیران نواندیش (وبسایت اولین مرکز تخصصی مشاوره کسب و کار در استان گیلان):

  1.  چه فروشندگانی مشتریان را فراری می دهند؟ : مهر 97
  2. هدفگذاری پلکانی برای فروشندگان تلفنی: آبان 97
  3. چند نکته برای ارتقاء فروشندگان تلفنی: بهمن 97
  4.  به عنوان فروشنده  چطور باید با مشتریان برخورد کنیم؟:  فروردین 98
  5.  جابجایی جایگاه  فروشنده و مشتری به چه معنا  است؟: شهریور 98

سوابق تدریس

دروس و دوره های ارائه شده در دانشگاه، سازمانها  و مراکز آموزشی:

  1. اصول و فنون مدیریت کسب و کار
  2. مدیریت کارآفرینی               
  3. اصول و فنون مذاکره و اداره جلسات
  4. اصول سخنوری  و ارائه مطلب
  5. مدیریت عمومی
  6. مبانی سازمان و مدیریت 
  7. مبانی  مدیریت رفتار سازمانی
  8. مدیریت منابع انسانی
  9. اصول سرپرستی و کسب و کار
  10. فن بیان و اصول ارائه مطلب
  11. مدیریت تبلیغات
  12. تبلیغات فرهنگی
  13. مدیریت فعالیتهای فرهنگی
  14. فرهنگ و تکنولوژی
  15. اصول، فنون و مهارتهای فروش
  16. مدیریت بازاریابی  
  17. بازاریابی محصولات فرهنگی 
  18. مدیریت استرس سازمانی
  19. مدیریت فناوری های نوین ارتباطی
  20.  مهارت­های ارتقاء فروش
  21. آشنایی با مهارتهای  ارتقاء بازاریابی و فروش (تلفنی و حضوری)
  22. برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای فروش حرفه ای برای فروشندگان مراکز تجاری

فعالیت­های پژوهشی

 * تدوین سند راهبردی موسسه­ ی آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر؛ وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سرپرست تیم)

* داوری چهارمین جشنواره ملی بهره وری

* داوری کتاب های در دست انتشار در مرکز نشر دانشگاهی

* داوری کتاب جشنواره کتاب سال مدیریت

* نماینده و رابط بانک تجارت در پروژه استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد

حضور در رادیو و تلویزیون

 * برنامه غیر محرمانه: شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی - موضوع: بررسی جایگاه علم درکشور- اردیبهشت 95

* رادیو صدای بازاریابی: رادیوی اینترنتی- موضوع:  اخلاق در فروشندگی – خرداد 97

* رادیو صدای بازاریابی: رادیوی اینترنتی- موضوع:  جایگاه آموزشهای دانشگاهی و آموزشگاهی کشور – آبان 97

* رادیو اقتصاد: برنامه رویش- موضوع: جایگاه نمایندگی فروش در کسب و کارها –  مرداد 98

عضویت در انجمن ها و محافل علمی

انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران: عضو هیات مدیره، خزانه دار و مسئول کمیته آموزش از سال 1395 -  عضو پیوسته و بازرس علی البدل از سال91

انجمن علمی بازاریابی ایران: عضو پیوسته از سال 1394

انجمن بازاریابی آمریکا (AMA): از سال 1395

تقدیرنامه­ ها

   تقدیرنامه هایی از دانشگاه جامع علمی کاربردی

   تقدیرنامه هایی از مدیریت عامل بانک تجارت

سوابق کاری:

- کمک حسابرس: دی 1375 تا خرداد ماه 1376

-  حسابدار موسسه اعتباری انوار امین:  تیر 1376 تا اسفند ماه  1378

-  رئیس حسابداری (شرکت سایان توسعه سرمایه گذار):  فروردین تا اسفند ماه 1379

- کارشناس /مشاور مالی (شرکت رایان سایپا): فروردین تا آذر ماه 1380

حسابرس داخلی (سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران): خرداد تا آذر ماه 1380

 - بانک تجارت:

         متصدی امور بانکی:  آذر 1380 تا بهمن 1382

        معاون بودجه و صورتهای مالی  بانک: بهمن 1382 تا مرداد 1388

        رییس دایره مطالبات از دولت (تسهیلات در تعهد دولت): مرداد 1388 تا فروردین 1391  

        رئیس واحد بودجه و صورتهای مالی:  فروردین 1391تا آبان 1391

        کارشناس ارشد مالی (گروه منابع و مصارف): آذر ماه 1391 تا دی ماه 1397

        کارشناس ارشد رتبه یک بازاریابی (اداره برنامه ریزی و توسعه بازار- بازاریابی): بهمن 1397 تا کنون