روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

بازاریابی نوستالژیک

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ
 
- ساعت ٢:٢٢ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٧ آذر ۱۳٩٥
 
 

یکی از تاکتیک های بازاریابی که سابقه ی استفاده از آن به قرن بیستم باز می گردد، «بازاریابی نوستالژیک» است.

یعنی استفاده از نوستالژی و کارکردهای گوناگون آن در فعالیت های مختلف بازاریابی.

از نوستالژی تعاریف گوناگونی ارائه شده است که در همه ی آنها به نوعی از این کلمات استفاده شده است:

خاطره، حس، ماندگاری، دوری،دلتنگی، غم و ...

تعریف آن در ویکیپدیا این گونه است:

یک احساس غم‌انگیز همراه با شادی به اشیا، اشخاص و موقعیت‌های گذشته است. آرزومندی عاطفی و احساس گرمی نسبت به موقعیتی در گذشته که از جنبه‌های اصلی آن «دلتنگی شدیدبرای زادگاه» است.

من برای درس «رفتار مصرف کننده ی پیشرفته» در دانشگاه، ارائه ای در خصوص «بازاریابی نوستالژیک» داشته ام که برای استفاده ی علاقمندان فایل مربوطه را در پایین همین پست قرار می دهم.

نکته ی مهم :

در تنظیم این فایل از مقاله ی «بازاریابی نوستالژیک» نوشته ی «زهرا خدابخشی سورشجانی» و «ابوالقاسم ابراهیمی» استفاده ی زیادی شده است.

از آنجا که قرار است مقاله ای نیز برای همین درس دانشگاه تنظیم و ارائه گردد، پس از نهایی شدن کار، آن را هم در اختیار شما قرار خواهم داد.

لینک اسلایدهای «بازاریابی نوستالژیک»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی