روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

رفتار مشتری؛ عقلانیت محدود

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ

در تحقیقات بازاریابی، تدوین استراتژی های بازاریابی و هرگونه تحلیل از رفتارهای مشتری، فرض اولیه این است که رفتار مشتری منطقی است.

اما در حقیقت همیشه این طور نیست.

 

مشتری هم مثل هر انسان دیگری تابع «تئوری عقلانیت محدود» است و این بدان معنی است که انسان درگیر بهترین انتخاب در شرایط خاص می شود.

امروزه ثابت شده که بسیاری از تصمیمات مشتری برای خریدن و یا نخریدن یک محصول و انتخاب کردن یا نکردن یک خدمت، برخاسته از واکنش های احساسی و عاطفی اوست.

به قول شاعر:

در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد.

 

آنچه در خصوص روش عمل مشتری در انتخاب بین این برند و آن برند بر اساس ویژگی های برندها می گفتند، امروز به انتخاب یک برند بر اساس رابطه ی احساسی و عاطفلی مشتری با آن برند تغییر پیدا کرده است.

برندها باید تلاش کنند هر چه بیشتر جایی در دل مشتریان پیدا کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوال مهم این که:

آیا برندها در مسیر برقراری چنین رابطه ای هنوز می توانند و مجازند به اعطای جایزه برای خرید به عنوان یک promotion  موثر امیدوار باشند؟

 

باید قلب مشتری را تسخیر کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی