روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی

روزنوشته های علیرضا داداشی

از مدیریت خواهم نوشت، از بازاریابی و از مسائل دیگری که از دید مدیریت و بازاریابی قابل تحلیل خواهند بود.
نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

تبلیغات فریب نیست.

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ

سالها قبل در تبلیغات تلویزیون های تولیدی یک شرکت امریکایی از تصویر یک زن جوان در دو وضعیت استفاده شد و نتایج مقایسه گردید.

زمانی که زن جوان ظاهر و پوشش ساده داشت و زمانی دیگر که ظاهر و پوششی فریبنده برایش انتخاب شد.

بررسی ها نشان داد که در مرتبه اول تمرکز مخاطب بیشتر روی محصول بوده و در مرتبه دوم بیشتر بر روی تصویر زن جوان.

نتیجه ی مهمتر این بود:

 

وقتی زن پوشش ساده داشت، پس از۷۲ ساعت میزان یادآوری محصول ۳۶ درصد بود و در حالت دوم تنها ۹ درصد.

بعید می دانم هدف ما از تبلیغات، جلب توجه مخاطب به جذابیت های فرد مورد استفاده در تبلیغ باشد.

ولی گاهی تبلیغاتی ساخته می شوند که شلوغ اند و پر زرق و برق و با رنگ و لعاب فراوان
.

  • علیرضا داداشی

تبلیغات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی