روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

شاخص موفقیت در مدیریت منابع انسانی

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵ ب.ظ

دربند واژگان نباشیم.
 

عناوین «نیروهای انسانی»، «منابع انسانی» یا «سرمایه های انسانی»، هیچ تفاوتی با هم ندارند.این ها عناوین مختلفی هستند که به یک «واقعیت ثابت» اطلاق می شوند.


موضوع مهم تری وجود دارد:

کارمند ما باید از اینکه کارمند ما و سازمان ماست راضی باشد و لذت ببرد.

برای سنجش این مهم، شاخص های مختلفی وجود دارد؛ شاخصی که من به دنبال سال ها کار در رده های مختلف سازمان و سال ها بررسی و تحلیل سازمان ها به آن رسیده ام، شاخصی بسیار کاربردی و تقریبا همه شمول است.

شاخص من این است:

 وقتی در سازمان شاهد این باشیم که دغدغه ی اصلی کارکنان، سازمان و اهداف و منافع آن است و دغدغه ی اصلی سازمان، کارکنان و رضایت و علاقمندی آنان، یعنی به نقطه ای قابل دفاع و موفقیت آمیز در «مدیریت منابع انسانی» دست یافته ایم.

این که آن ها را با کدام واژه مورد خطاب قرار دهیم واقعا اهمیتی ندارد
.

 

پی نوشت:

تجربه ی سال ها فعالیت من در سازمان هایی با انواع مختلف و گوناگون مالکیت و مدیریت برایم روشن ساخته که حتی برخی از قوی ترین مدیران ما هم  در بحث «مدیریت منابع انسانی» با ایرادات و ضعف های متعدد مواجه هستند.

درد دل هایم را اینجا و برای دوستانم که می توانم بنویسم. پس می نویسم.

نظرات  (۱)

مگر شاخص نباید عددی باشد ؟ شاهد بودن و دغدغه و علاقمندی را چگونه شاخص به حساب می اورید؟
پاسخ:
سلام.
من حرف از شاخص عددی و کمی نزدم دوست من.
شاخص مورد اشاره بنده کیفی است که البته برای بررسی و سنجش آن باید از شاخص های کمی کمک گرفت.
ممنون که به اینجا سر زدی و نظرت را نوشتی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی