روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) می خوانم.

در اینجا، از مدیریت می نویسم و از بازاریابی و از مسائل دیگری که از دید مدیریت و بازاریابی قابل تحلیل خواهند بود.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

مزیت رقابتی؛ یک ضرورت مستمر

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ب.ظ

امروزه وضعیت کسب و کار به گونه ای شده که حتی اگر یک فعالیت خاص شخصی تعریف کنی و در منزل به عنوان یک کسب و کار و منبع درآمد ولو کوچک، مشغول انجامش شوی، در فاصله ی زمانی کوتاهی تعدادی رقیب برایت پیدا می شود.
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۱۶
علیرضا داداشی

درگیری ذهنی -1

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۳ ب.ظ

درگیری ذهنی با موضوعی مهم در ارتباط است: تعهد مداوم یا بلند مدت مشتری نسبت به خرید یا مصرف محصول.

«درگیری ذهنی» به استناد نوشته های صاحبنظران، حالتی روانی است برخاسته از درگیری درونی افراد با هدف و موضوعی مهم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۳
علیرضا داداشی

حقوق شهروندی، قربانی بازی رسانه ای

پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۹ ب.ظ

این که هم افراد عادی و هم صاحب نظران در مواجهه با تکنولوژی به دو یا سه دسته تقسیم می شوند، موضوعی نیست که نیاز به یادآوری یا دفاع یا موافقت و مخالفت داشته باشد.

 

خیلی ساده است: عده ای معتقدند تکنولوژی خوب ِ خوب ِ خوب است،عده ای معتقدند تکنولوژی بد ِ بد ِ بد است،عده ای معتقدند هم خوب است و هم بد.

 

از دیگر سو، وقتی تکنولوژی در خدمت هنر قرار می گیرد، می تواند به ارتقاء هنر کمک کند یا به اضمحلال آن.

وقتی در خدمت فرهنگ قرار بگیرد، می تواند به ارتقاء آن کمک کند یا به اضمحلالش و...

 

حرف من چیز دیگری است.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۹
علیرضا داداشی

بازاریابی سبز

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ

بازاریابی سبز، فرآیندی است که طی آن افراد و گروه ها از طریق مبادله ی محصولات و معادل پولی آنها، نیازها و خواسته های خود را برآورده می سازند؛ ضمن اینکه در این فرآیند به کاهش هزینه ها و آثار زیست محیطی هم توجه دارند.
 

به عبارت ساده تر، یعنی «بازاریابی با توجه به کاهش هزینه های زیست محیطی.»

 

این توجه به محیط زیست به شکل های مختلفی در بازاریابی خود را نشان می دهد:
 

گاهی با توسعه ی کالاهایی که کمتر برای محیط زیست ضرر دارند،
گاهی با توسعه ی کالاهایی که تاثیر مثبت زیست محیطی دارند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۳۳
علیرضا داداشی

مد گرایی، مصرف گرایی

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۱۴ ب.ظ

مدگرایی و مصرف گرایی در نگاه بازاریابان امری مهم است.

 

 مد گرایی از نگاه بازاریابان ، تصویرگر بخشی از تجربه ی زندگی انسان مدرن است.

 

مصرف گرایی یک تغییر مهم در حوزه ی بازار ایجاد می کند آن هم این است که در نتیجه ی ترویج مصرف گرایی، قدرت خریدار از فروشنده بیشتر می شود.

در چنین شرایطی بازاریاب باید بتواند با اولویت دادن به خواسته های مشتری و مصرف کننده، وجوه تمایز محصول را برجسته سازد. وجوه تمایزی که اگر وجود نداشته باشند تولید کننده محکوم به شکست است.

 

کتاب «چرایی خرید» که در سال ۲۰۱۵ به وسیله ی چهار نویسنده امریکایی نوشته شده، به رفتار مصرف کننده و بازاریابی مد می پردازد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۱۴
علیرضا داداشی

تبلیغات فریب نیست.

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ

سالها قبل در تبلیغات تلویزیون های تولیدی یک شرکت امریکایی از تصویر یک زن جوان در دو وضعیت استفاده شد و نتایج مقایسه گردید.

زمانی که زن جوان ظاهر و پوشش ساده داشت و زمانی دیگر که ظاهر و پوششی فریبنده برایش انتخاب شد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۶
علیرضا داداشی

ما اقلیت ساز هستیم

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۴ ب.ظ

ما اقلیت سازیم.

 

این را امروز صبح فهمیدم.

وقتی داخل مترو بودم.

وقتی که پسر جوان سوار مترو شد.

همان پسر جوانی که هندزفری خلبانی به گوشش بود.

با هندزفری خلبانی داشت یک موسیقی راک را با صدایی بلند گوش می داد.

صدای موسیقی آن قدر بلند بود که به گوش من و بقیه مسافران تا یک واگن آن طرف تر هم می رسید.

 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۴
علیرضا داداشی

رفتار مشتری؛ عقلانیت محدود

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۰ ب.ظ

در تحقیقات بازاریابی، تدوین استراتژی های بازاریابی و هرگونه تحلیل از رفتارهای مشتری، فرض اولیه این است که رفتار مشتری منطقی است.

اما در حقیقت همیشه این طور نیست.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۰
علیرضا داداشی

مقاله - به ارزش های مورد نظر مشتری اهمیت بدهید

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ب.ظ

در تاریخ 6 مهر 1395 در روزنامه ی «فرصت امروز» مقاله ای داشتم به نام: «به ارزش های مورد نظر مشتری اهمیت بدهید.»

 

لینک دانلود فایل pdf روزنامه

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۲
علیرضا داداشی

مقاله - فروشنده ی پیشرو کیست؟ (بخش اول تا سوم)

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۴۴ ب.ظ

از اردیبهشت 95 تا تیر ماه 1395 در شماره های 35 تا 37 ماهنامه ی «بازاریاب بازارساز» در سه بخش مقاله ای از من منتشر شد در خصوص « ویژگی های فروشنده ی پیشرو»

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۴۴
علیرضا داداشی