روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

رساله برگزیده دکترای تخصصی

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۶:۳۰ ب.ظ

عنوان کلی پایان نامه کارشناسی ارشد من استقرار مدیریت دانش در بانک تجارت بود.

 

البته می دانید که موضوعات انتخابی برای پایان نامه، وقتی به گروه مربوطه در دانشگاه می روند اغلب چیر دیگری بیرون می آیند. اسم شان طولانی تر می شود و چیزهایی به آنها کم و زیاد می شود و معمولاً نامفهوم تر می شوند.

 

بماند...

 

بانک تجارت هم از موضوع حمایت کرد.

 

خروجی ملموسش با تلاش بسیار خودم و همکاری یک دوست همکار، شد ایجاد «کتابخانه مجازی» برای بانک. 

فضایی برای تجمیع، نگهداری و بهره برداری از کتاب ها و مقالات و گزارش های علمی و تالیف و ترجمه هایی که کارکنان در رده های مختلف و زمان های محتلف به هر دلیلی تهیه کرده بودند.

 

یکی از نتایج استقرار کتابخانه مجازی این شد که سالهاست ماهنامه بانک تهیه نمی شود ولی کتابخانه همان مطالب را همچنان دارد. 

 

یکی دیگرش اینکه از تهیه گزارش های بعضاً تکراری جلوگیری شد. 

 

قبلا اتفاق افتاده بود که  افراد مختلف برای پروژه های مختلف گاه دوباره و چندباره گزارش ها و مستنداتی تهیه می کردند، چون نمی دانستند چنین کاری قبلا توسط دیگری انجام شده است.

 

البته کتابخانه مجازی کمترین خروجی ای بود که انتظار می رفت از آن پایان نامه بیرون کشیده شود. آن هم با تلاش خودم به دست آمد. وگرنه از نظر حامی صرف دفاع از پایان نامه و تسلیم یک نسخه از آن کفایت می کرد!

 

*****************************************

 

موضوع رساله دکترایم  هم طراحی مدلی برای بازاریابی محتوایی در بانک تجارت بود.

 

بانک باز هم حمایت کرد.

 

طبیعتا زمان زیادی صرف انجامش شد که بخشی از آن به وسواس های خودم بر می گشت و بخشی هم به طولانی بودن مدت و فرآیند اخذ پذیرش و تایید مقالات از سوی نشریات مورد قبول و پیش دفاع و ...  

 

وقتی کار تمام شد واحد مربوطه در بانک تعطیل شده بود و پایان نامه حمایت شده، رها شد.

 

این را هم اضافه کنم که مدل طراحی شده من که نمونه مشابه قبلی نداشته و ندارد، در سایر موسسات مالی و پولی هم قابل استفاده است.

 

با توجه به رفتار خاص حامی رساله و برای اینکه حاصل کارم به گوشه ای منتقل نشود، تصمیم گرفته ام از دل آن پروژه هایی برای این قبیل سازمان ها تنظیم و ارائه کنم. هم زنده اش کنم، هم خروجی مالی به دست بیاورم.

 

***************************************

 

روز 22 مرداد سال 1403، «سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار» از طرف «انجمن مدیریت کسب و کار ایران» در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 

این کنفرانس بخش های جانبی هم دارد؛ مثل انتخاب پژوهشگر برتر، انتخاب چهره سال کسب و کار و کتاب سال و همین طور پایان نامه برتر که در دو زیربخش کارشناسی ارشد و دکترا، تقاضاها توسط کمیته ای علمی بررسی می شوند و نتیجه در روز برگزاری کنفرانس اعلام می شود.

 

این کمیته ها مستقل هستند و اعضای آنها عمدتاخارج از هیات مدیره انجمن  و دبیرخانه کنفرانس هستند برای اینکه اعمال نظر و سلیقه ای نشود و حق به حق دار برسد.

 

این تکه آخر توضیحات را برای این نوشتم که توضیح بدهم کسی مثل من که بازرس انجمن هستم نقشی در این بررسی ها و انتخاب یا عدم انتخاب ندارم؛ کمیته مستقلا کار خودش را می کند.

 

با همه این توضیحات عرض می کنم که رساله دکترای من در این کمیته بررسی شد و مفتخر به دریافت لوح سپاس به عنوان «رساله برگزیده مقطع دکترای تخصصی» شدم.

 

با این رخداد دوست داشتنی و برای خودم مهم، هم انگیزه ام برای عرضه آن در سازمانهایی که می تواند برای شان مفید باشد و احتمال پذیرش دارد بیشتر شد، هم مطمئن تر شدم که درباره قابلیت عملیاتی رساله ام اشتباه نکرده ام و قطعا نمی توان فقط به دید یک کار علمی صرف به حسابش آورد.

 

جدی تر و مصمم تر از قبل، تصمیم دارم کانال بزنم و رابطه بگیرم و درخواست بدهم به سازمانهایی که می توانم و پرزنتی ارائه کنم و احتمالا در قالب خوشه چین پروژه تعریف کنم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی