یک سوال و جواب ساده
شهریور 1394 دانشجوی دکترای بازاریابی شدم.
امروز که حدوداً 2 سال از آن زمان گذشته، آزمون جامع را هم پشت سر گذاشته ام و از ترم جدید، به امید خدا به سوی رساله ی پایان نامه حرکت خواهم کرد.
در این دو سال دانشجوی بازاریابی بودن و دانشجوی دکترای بازاریابی بودن، چه کرده ام؟
این سوال را اول از همه خودم از خودم پرسیدم.
جواب:
- 19 مقاله ی کاربردی بازاریابی و فروش در نشریات تخصصی منتشرکرده ام، با میانگین 1000 کلمه برای هر کدام، مجموعاً می شود 19.000 کلمه.
- 3 مقاله دارای رتبه بندی علمی و پژوهشی در دست داوری دارم و 1 مقاله ی در دست تدوین.
- در یک سال اخیر، وبلاگم را راه اندازی کرده و 50 مطلب بازاریابی و مدیریت در آنجا نوشته ام.
- 21 جلد کتاب مدیریت و بازاریابی خوانده ام.
- بیش از 100 مقاله ی بازاریابی - عمدتا غیر فارسی زبان - خوانده ام.
- بیش از 10 ارائه داشته ام با زمان دست کم 15 ساعت.
- دو نشریه خیلی خوب تخصصی را مشترک شده ام.
- در کلاس های بازاریابی آموزشگاه ها شرکت کرده ام.
- دوره ی آموزشی بازاریابی و فروش برای فروشندگان سازمانی برگزار کرده ام.
- با فعالیت موسسات تحقیقات بازاریابی آشنا شده ام که مصاحبه با یکی از بهترین های این حوزه در مجموعه ی TMBA افقی جدید روبرویم گشوده.
- عضو فعال انجمن علمی بازاریابی ایران شده ام.
- عضو انجمن بازاریابی آمریکا شده ام.
- به عضویت هیات مدیره ی انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران در آمده ام.
- عضو سایت های آموزشی و تخصصی بازاریابی و شاخه های مربوطه شده ام و نشانه هایی از خودم در آنها به جا گذاشته ام.
- در طی این دو سال، مطالب، پست ها و فایل های مختلفی از طریق شبکه های اجتماعی به دستم رسیده که تقریباً می توانم بگویم هیچکدام را بدون تعمق از دست نداده ام.
- هر کجا رسیده ام که فرصتی فراهم بوده، یادداشتی ، مطلبی، نوشته ای از خودم به جا گذاشته ام؛ از جمله در صفحه ی اینستاگرامم و کانال تلگرامی بازاریابی و فروش خودم.
همچنان دانشجو مانده ام و خواهم ماند.