ترجمه کتاب راهنمای استراتژیست ها
اولین کتاب من «بیست گفتار فروش و بازاریابی/ کتاب همراه فروشندگان و بازاریابان» در مهرماه 1397 توسط انتشارات بازاریابی منتشر شد.
در این نشانی، همین جا آن را خدمت شما عزیزان معرفی کردم:
این پست را برای معرفی دومین کتابم که در واقع ترجمه کتابی در حوزه استراتژی است تقدیم می کنم.
دوست بزرگواری دارم بسیار باسواد و البته متواضع و با اخلاق به نام «رضا خوش دامن»، که تصویر، نام و رزومه خلاصه ای از این دوست را در فهرست تیم کاری خوشه چین می توانید ببینید.
ایشان از مشاوران ارشد و قدیمی سازمان مدیریت صنعتی است که چندین جلد تالیف و ترجمه، بیشتر در حوزه «سرپرستی کسب و کارها» در رزومه اش دارد و سالهاست به استقرار سیستم ها و استانداردسازی و آموزش و مشاوره اشتغال دارد.
روزی در مهرماه 1402 طی تماسی اطلاع دادند که ناشر آخرین کتابهای ایشان می خواهد جلسه ای با هم داشته باشیم.
من و ایشان و دوست دیگرمان آقای «صدر میرسلطانی» که از مترجمین خوب مدیریت هستند، رفتیم دفتر جناب «کشاورز» مدیر محترم و با سابقه «انتشارات گشتاسب».
موضوع جلسه، تبادل نظر جهت همکاری در ترجمه کتاب بود.
یکی دو عنوان پیشنهاد داشتند که با توافق گروهی کتاب «راهنمای استراتژیست ها» را انتخاب کردیم.
این کتاب نوشته تیموتی گالپین است. استاد مدرسه کسب و کار آکسفورد که آن را انتشارات همان دانشگاه در سال 2023 منتشر کرده است.
کتاب ارزشمندی است که هم یک منبع آموزش دانشگاهی است و هم مرجعی تخصصی برای علاقه مندان و مشاوران و دیگر فعالان حوزه استراتژی.
از همان مهر 1402 تا آبان 1403 کار ترجمه و بازخوانی ها و همسان سازی و ویرایش کتاب به طول انجامید.
در آغازین روزهای آذر 1403 کتاب با تلاش های پیگیرانه آقای کشاورز راهی بازار نشر شد.
کتاب 3 فصل دارد، 12 بخش و 2 پیوست.
316 صفحه در قطع وزیری و جلد شومیز
قیمت 375 هزار تومان
فهرست کتاب:
مقدمه: استراتژی در نظر و عمل
فصل اول: فرموله کردن استراتژی
بخش 1- پیش بینی آینده
بخش 2- ساختن منابع ارزشمند
بخش 3- انتخاب استراتژی های پر تاثیر
فصل دوم: اجرای استراتژی
بخش 4- بهترین استراتژی همان است که می توانید اجرا کنید
بخش 5- مدیریت تحول استراتژیک
بخش 6- حتی اگر چیزی برای گفتن نیست، ارتباط برقرار کنید
بخش 7- بهترین بازیکنان شما یک گروه جدید پیدا خواهند کرد. ابتدا آنها را حفظ و سپس دوباره درگیر کنید
بخش 8- استراتژی شما تلنگر نیاز دارد؛ همسویی فرهنگ سازمانی با استراتژی
فصل سوم: فراتر از استراتژی کسب و کار
بخش 9- استراتژی غیربازاری
بخش 10- چگونه شرکت های مادر ارزش استراتژیک ایجاد می کنند؟
بخش 11- در پی اتحاد، سرمایه گذاری مشترک، ادغام و تملک
بخش 12- فعالیت سهام داران و تجدید ساختار
پیوست A: پروژه بینش استراتژی آکسفورد
پیوست B: کتاب کار استراتژی
راه های تهیه کتاب:
برای تهیه کتاب چند راه وجود دارد:
1- فروشگاه های کتاب مقابل دانشگاه تهران
2- سایت فروشگاه های مذکور. یکی از آنها: کتاب مهربان
3- تماس با انتشارات:
02166961259
09122726980