روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

درباره ی خوشه چین

شنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۴۸ ب.ظ

 

خلاصه ای از داستان شکل گیری گروه خوشه چین: 

طی سالیانی که به آموزش دیدن و آموزش دادن مشغول بودم – و همچنان هم هستم- بسیار علاقمند بودم که کار آموزش را به شکل جدی و گسترده جلو ببرم. 

 

تدریس در دانشگاه را هم بعد از ۷ سال به دلیل اختلاف نظر میان خودم و مدیر دانشگاه  بر سر مواردی از جمله تعریف آموزش، تعریف دانشجو و سایر موارد رها کردم، آموزش در موسسات و آموزشگاه ها هم – دست کم در شکلی که انجام می دادم – همه ی چیزی نبود که دوست داشتم.

 

از طرف دیگر بسیار به تحقیقات و کار پژوهشی علاقمندم. این علاقه هم سابقه ای دارد که به دوران دبیرستان باز می گردد و موضوع امروز و دیروزم نیست. کارهای پژوهشی ام از دوران کارشناسی ارشد خیلی جدی و پررنگ شده است.

 

اما مشاوره، چند سالی است که به شکل غیر پیوسته، بدون نام و نشان، ولی جدی به آدمها در جاهای مختلف برای کسب وکارشان مشاوره می دهم.

 

این را هم اضافه کنم که از سه کسب وکاری که در سال ۹۹ به آنها مشاوره دادم، موضوع دو موردش راه اندازی موسسات آموزشی بود.

 

در مجموع، با هدف راه اندازی یک کسب وکار برای انجام آنچه بلدم و علاقمند به انجامش هستم، با مرور داشته هایم از جمله دوستان و ارتباطات و  آموخته ها و سایر منابع، تصمیم گرفتم با راه اندازی یک شرکت، همه ی فعالیتهایم را یکپارچه کنم و خدماتی را که ارائه می کنم منسجم و در قالب شرکت پیش ببرم.

 

موضوع فعالیت خوشه چین:

خوشه چین، با بهره گیری از مهارتها، توانایی ها، دانش و تجربیات متخصصان بازاریابی و کسب و کار، آماده ی ارائه ی خدمات زیر به شرکتها، سازمانها و موسسات است:

 

– مشاوره

– آموزش

– تحقیقات بازار

– انجام پروژه های مربوط به راه اندازی، توسعه و بهبود کسب و کارها 

 

محوریت موضوعی خوشه چین، کسب و کار و بازاریابی است.

 

شیوه ی انجام کار خوشه چین:

شیوه ی انجام کار هم به طور خلاصه این گونه خواهد بود:

  • پدیرش کار در سه حوزه ی مشاوره، آموزش و تحقیقات بازار برای موسسات، شرکتها و سازمانها
  • همکاری با دیگر فعالان این حوزه ها از طریق پذیرش پروژه های آنها یا بخشهایی از پروژه هایشان به فراخور
  • همکاری با دیگر فعالان این حوزه ها از طریق سپردن بحشهایی از پروژه های خوشه چین به آنها 

 

تیم کاری خوشه چین:

خوشه چین، چنانکه از مرور شیوه ی انجام کار آن برمی آید، سه تیم مشخص برای هر یک از حوزه های فعالیتش خواهد داشت، و به فراخور و بر حسب ضرورت کار، از افراد یا تیم های دیگر هم برای بخش هایی از فعالیتهایش استفاده خواهد کرد. 

 

در حال حاضر مشغول رایزنی با دوستان فعال در این حوزه ها برای چینش تیمهای کاری و از سوی دیگر گفتگو با سازمانها و کسب و کارها برای انعقاد قرارداد کاری هستم.

 

خوشه چین به زودی صفحه ای در اینستاگرام خواهد داشت و البته یک سایت که  الان هر دو در مرحله آماده سازی اند.

 

عنوان «خوشه چین»:

کلمه ی خوشه چین را بسیار دوست دارم؛ به نظرم زیبا و خوش آهنگ و پرمغز است. ضمن اینکه معنایی هم دارد که بسیار مناسب شکل فعالیتی است که برایش در نظر گرفته ام. 

 

تعریف خوشه چینی طبق آنچه در ویکیپدیا آمده این گونه است:

خوشه چینی گردآوری محصول جا مانده و پراکنده در کشتزار، پس از برداشت محصول اصلی است. خوشه چین آنکه پس از درو کردن کشتزار جو و گندم و جمع‌آوری محصول، تک خوشه‌هایی که در آنجا مانده برای خویشتن جمع می‌کند. گاه در نوشته‌های ادبی خوشه چین کسی است که از حاصل کار یا دانش یا هنر یا خرمن کسی اندکی برگیرد، که از هر جا برای خود چیزی اندوخته کند.

 

ویکیپدیا، این تابلوی زیبای «خوشه چینان» از «ژان فرانسوا میله» را هم پیوست تعریف ارائه شده کرده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی