روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) می خوانم.

در اینجا، از مدیریت می نویسم و از بازاریابی و از مسائل دیگری که از دید مدیریت و بازاریابی قابل تحلیل خواهند بود.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

به روز شدن و نقش کارکنان

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۱۸ ب.ظ

 

قدمت کسب و کار به خودی خود امتیاز نیست.
 

گاهی قدمت، می تواند معنای فرسودگی بدهد؛ فرقی هم نمی کند، انسان قدیمی، سازمان و کسب و کار قدیمی، فرهنگ قدیمی، ...

 

 

اگر در کسب و کار قدیمی، در یک سازمان قدیمی، فناوری ها، فرآیندها، محصولات و خدمات، کانال ها، سازوکارها، ابزارها و بقیه ی ملزومات به روز نشوند، کسب و کار قدیمی یعنی کسب و‌کاری که تاریخ مصرفش منقضی شده است.

نکته در این جا است که  نقطه ی آغاز به روز کردن همه ی اینها، حضور مدیرانی است که به روز شدن را با همه ی تبعاتش بپذیرند و داوطلبانه و البته به شیوه ی علمی به این سمت حرکت کنند.

 

این گروه از مدیران در وهله ی اول باید بپذیرند که خودشان را در معرض و تیررس این تبعات قرار دهند، بعد برای کارکنان، هم دشواری ها، هم نقاط قوت این پذیرش را تشریح کنند.

 

واقعیت - گاه فراموش شده - این است که برخی از مدیران بر این تصورند که وقتی خودشان بپذیرند و اقدام کنند، کارکنان هم خواهند پذیرفت. ولی در واقع چنین نیست.

 

به روز شدن مفهومی است که ذهن و اندیشه و جسم و جان تمام کسانی که با سازمان در ارتباطند را به خود مشغول می کند، و کارکنان در این میان جایگاهی خاص دارند.

 

آنها سربازان خط مقدم سازمان هستند. بنابراین موفقیت در اجرای به روز رسانی نیازمند پذیرش و حمایت این گروه است.
 

بی توجهی به نقش اینان مانند این است که خانواده ای بخواهد سبک زندگی اش، محل زندگی اش، اقتصاد خانواده اش را عوض کند و پدر تصور کند برای این تغییر نیازمند پدیرش و همراهی اعضای خانواده نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی