روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

نامه ای برای دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

پنجشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۱۰ ق.ظ

از ابتدای راه اندازی این وبلاگ قرار گذاشته بودیم که به مسائل مختلف از دید مدیریت نگاه کنیم و این را آن رو به رو، زیر لوگوتایپ اسمم هم نوشته ام.

یکی از معضلات این روزهای خانواده های دارای فرزند دبیرستانی، ماجراهایی است که دوباره بر سر تغییرات کنکور راه افتاده است.

 

کنکور ایرادات بسیاری دارد ولی عده ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی مدتی است دوباره به این فکر افتاده اند که تغییراتی نه چندان معقول ولی در ظاهر درست را از سال آینده در کنکور پیاده کنند.

 

این افدامات زیر عنوان افزایش سهم معدل و کاهش سهم کنکور در انتخاب رشته صورت می گیرد؛ باز هم عنوانی شیک و پذیرفتنی برای اقدامی ناصحیح و پر از ایراد و ابهام. قرار است طی سه سال از 1402 به بعد، سهم معدل در قبولی داوطلبان تا 60 درصد برسد و سهم کنکور بشود 40 درصد.

 

عده ای در بدنه حاکمیت و مدیریت از موضع موافق و مخالف طرح سخن می گویند ولی هنوز ندیده ایم که مثلا رسانه رسمی کشور در یک نشست از نمایندگان دو گروه دعوت کند تا نظرات شان را برای بینندگان مطرح کنند و خانواده ها هم حق اظهار نظر و طرح سوال داشته باشند.

 

پسر من علوم تجربی خوانده و امسال کنکور دارد. از کودکی علاقه مند به رشته ی پزشکی است و برای همین هم علوم تجربی را انتخاب کرده است و این ربطی به خواست و یا - به فرض محال - تحمیل نظر ما ندارد که اصلا این مدل رفتاری ما نیست.

 

او نگران است که امسال نتواند به قبولی در رشته ی پزشکی و دانشگاه مدنظرش دست بیابد و قصد دارد اگر نشد، سال بعد هم شانس خودش را امتحان کند.

 

پس ما اساسا چندسالی است درگیر کنکوریم و این قرار است ادامه پیدا کند.

 

برای طرح سوالات و پاسخ خواهی در مورد ابهامات طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دبیرخانه ی شورا مراجعه کرده ام و کارشناس آنها با سعه ی صدر به سوالات من پاسخ داده است. ولی لزوما این پاسخ ها قانع کننده نبوده اند و برای همین همچنان ابهامات زیادی وجود دارد که کسی پاسخگو نیست.

 

امروز پنجشنبه 9 تیر 1401 در بحبوحه ی برگزاری کنکور در سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی، نامه ای برای دبیر شورا نوشته ام که به قصد طرح گسترده تر موضوع و افزایش احتمال خوانده شدن و افزایش امکان پاسخ گرفتن، اینجا با شما هم به اشتراکش می گذارم.

 

 

با سلام و احترام.

 

کاش یک بار هم نظر دانش آموزان و والدین آنها را درباره ی تغییرات کنکور که این روزها دوباره خیلی مطرح شده جویا شوید. البته نه فقط از نزدیکان فکری و سببی و نسبی خود که در فراخوانی آزاد از سطح مدارس و جامعه.
 

سوالات متعددی برای ما وجود دارد که هیچ پاسخی برای شان ارائه نمی کنید. 
 

ظاهرا این موضوع به محلی برای مبارزه و درگیری موافقان و مخالفان طرح، در سطح حاکمیت و مدیریت کلان تبدیل شده و تنها کسانی که حق اظهار نظر، طرح سوال و پاسخ خواهی ندارند دانش آموزان و والدین آنها هستند.
 

تنها یکی از چندین سوال بی پاسخ (مشتی نمونه ی خروار):
 

دانش آموزی از رشته ریاضی فیزیک برای انتخاب رشته ی پزشکی در کنکور تجربی شرکت می کند.
او یک دانش آموز ساعی بوده و درس هایی نظیر جبر و مثلثات و حسابان را با نمره ی 20 و معدل 20 پاس کرده.
 

دانش آموزی دیگری از رشته تجربی که او هم قصد انتخاب رشته پزشکی را دارد، در کنکور رشته خودش شرکت می کند.
او هم دانش آموزی ساعی است و درس های مربوطه نظیر زیست شناسی و شیمی و فیزیک را با معدل 19/75 گذرانده است.

 

در شیوه ی جدید پیشنهادی شورا، دانش آموزی که از ریاضی فیزیک آمده شانس بیشتری برای قبولی در کنکور تجربی و انتخاب رشته ی پزشکی دارد، چون معدلش بیشتر شده؛ ولی این، معدل دروس ریاضی است نه تجربی، معدل رشته های فنی و مهندسی است نه علوم تجربی، پس چرا باید شانس بیشتری داشته باشد؟ 

 

لطفا در پاسخ به این سوال از «ترمیم معدل» نگوئید که اصلا دلیلی قانع کننده ی عقلی وجود ندارد که کسی برای ترمیم معدل 19/75 اقدامی انجام دهد.

 

این تنها یکی از چندین سوال است که هیچ جوابی برایش وجود ندارد.
 

فرصت بدهید حضورا سوالات دیگری را هم به عرض خواهم رساند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی