تبلیغات فریب نیست.
دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ
سالها قبل در تبلیغات تلویزیون های تولیدی یک شرکت امریکایی از تصویر یک زن جوان در دو وضعیت استفاده شد و نتایج مقایسه گردید.
زمانی که زن جوان ظاهر و پوشش ساده داشت و زمانی دیگر که ظاهر و پوششی فریبنده برایش انتخاب شد.
بررسی ها نشان داد که در مرتبه اول تمرکز مخاطب بیشتر روی محصول بوده و در مرتبه دوم بیشتر بر روی تصویر زن جوان.
نتیجه ی مهمتر این بود:
وقتی زن پوشش ساده داشت، پس از۷۲ ساعت میزان یادآوری محصول ۳۶ درصد بود و در حالت دوم تنها ۹ درصد.
بعید می دانم هدف ما از تبلیغات، جلب توجه مخاطب به جذابیت های فرد مورد استفاده در تبلیغ باشد.
ولی گاهی تبلیغاتی ساخته می شوند که شلوغ اند و پر زرق و برق و با رنگ و لعاب فراوان.
۹۶/۰۵/۱۶