درگیری ذهنی -1
درگیری ذهنی با موضوعی مهم در ارتباط است: تعهد مداوم یا بلند مدت مشتری نسبت به خرید یا مصرف محصول.
«درگیری ذهنی» به استناد نوشته های صاحبنظران، حالتی روانی است برخاسته از درگیری درونی افراد با هدف و موضوعی مهم.
درگیری ذهنی از «روانشناسی اجتماعی» نشات گرفته است و برداشتی است از درگیری درونی فرد که به روابط او با یک هدف یا موضوع اشاره دارد. برخی تحقیق در مورد درگیری ذهنی را به مطالعات الپورت در سال 1943 پیوند می زنند. او بیان کرد که درگیری ذهنی از رفتارهای بنیادین بوده و از درگیری ضمیر نشات می گیرد.
کروگمن اولین کسی بود که درگیری ذهنی را به مفاهیم بازاریابی اضافه کرد. با استفاده از تئوری یادگیری، کروگمن دریافت افراد، تبلیغاتی را که در ابتدا و انتها نمایش داده می شوند بهتر به خاطر می سپارند.
نکته:
ذهن مشتری یا مصرف کننده، وقتی درگیر محصول می شود که آن محصول بتواند در برآورده ساختن نیازها، اهداف و ارزش های او موثر واقع شود.
موفقیت در همراهی با مصرف کننده است.