روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

مزیت رقابتی؛ یک ضرورت مستمر

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ب.ظ

امروزه وضعیت کسب و کار به گونه ای شده که حتی اگر یک فعالیت خاص شخصی تعریف کنی و در منزل به عنوان یک کسب و کار و منبع درآمد ولو کوچک، مشغول انجامش شوی، در فاصله ی زمانی کوتاهی تعدادی رقیب برایت پیدا می شود.
 


این تجربه ای است که نشان می دهد فضای کسب و کار و بیزینس خواسته یا ناخواسته به سوی رقابتی شدن حرکت می کند و در واقع به سوی هر چه رقابتی تر شدن.

فارغ از اینکه کسب و کار ما چیست، همواره کسانی هستند که باید با آنها رقابت کنیم حتی وقتی خودمان بنیانگذار کسب و کاری بوده ایم.

 

و اینها یعنی ضرورت تعریف پی در پی و مستمر مزیت رقابتی.

وقتی کسب و کارِ شخصی  هم نمی تواند خیلی طولانی شخصی بماند و رقیب برایش پیدا می شود، مزیت های رقابتی هم سریع تر از دهه های گذشته توسط دیگران کپی خواهند شد. و بدین ترتیب دیگر اطلاق عنوان مزیت و مزیت رقابتی برایش بی معنی است.

پس یعنی: لازم است هر روز مزیتی تازه تعریف کنیم که بتوانیم به حیات کسب و کارمان تداوم ببخشیم.

تفاوتی هم نمی کند که شغل و کسب و کارت چیست.

امروزه برقراری «بهبود مستمر» و «تعریف مستمر مزیت» شرط تداوم حضور در فضای رقابتی است وگرنه باید با کسب و کار خود خداحافظی کنیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی