روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

بازاریابی جهانی

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۵:۱۹ ب.ظ

در سال 1983 ، «هاروارد بیزینس ریویو»  مقاله ای منتشر کرد به نام «جهانی شدن بازارها».

 

نویسنده ی این مقاله پروفسور «تئودور لویت» بود که در این مقاله به این موضوع مهم اشاره کرد که بازارها در حال یکسان شدن هستند و  در آینده، بازار جهانی یکسانی ظهور خواهد کرد.

 

او به شرکتها پیشنهاد داد که کالاهای یکنواختِ با کیفیت بالا تولید کنند و سپس آنها را با استفاده از تبلیغات، قیمت  و کانال توزیع ِ یکنواخت در سطح جهان عرضه کنند.

 

 

شرکت هایی نظیر پارکر، تلاش کردند به توصیه ی لویت عمل کنند ولی تلاش شان به عدم موفقیت ختم شد.

 

بعد از آن اصطلاحی جدید به فرهنگ واژگان بازاریابی اضافه شد: جهانی فکر کنید و محلی عمل کنید.

 

کوکاکولا با عمل درست به این توصیه ی دوم، راه موفقیت خود را بیشتر و بیشتر هموار ساخت به گونه ای که امروز به نوعی سمبل بکارگیری این اصل به عنوان یک مزیت رقابتی است.

 

می توانیم بگوییم موضوع محوری در بازاریابی جهانی این است:

 

چگونه مفاهیم بازاریابی جهانی را برای تطبیق با بازارها، کسب و کارها و محصولات خود هماهنگ سازیم؟

 

اما تعریف بازاریابی جهانی بر اساس فرهنگ واژگان انجمن آمریکایی بازاریابی (American  Marketing Association:AMA ) این است:

 

«بازاریابی جهانی، یک استراتژی بازاریابی است که آگاهانه مشتریان، بازارها و رقابت های جهانی را در شکل گیری یک استراتژی تجاری به سمت مشتریان جهانی سوق می دهد.»

 

«A marketing strategy that consciously addresses global customers, markets, and competition in formulating a business strategy.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی