روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

یادداشت های مدیریت و بازاریابی و فروش

روزنوشته های علیرضا داداشی

فارغ التحصیل دکترای مدیریت بازرگانی (بازاریابی) از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

از اول مهر 1395 وبلاگ نویسی می کنم؛ این وبلاگ را تیر 1396 راه اندازی کرده ام.

از مدیریت می نویسم و بازاریابی و فروش. موضوعات دیگر را هم از دید مدیریت تحلیل می کنم.

نظرات دوستانم نواقص مرا برطرف خواهند کرد.

آخرین نظرات

درگیری ذهنی - 2

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۷ ب.ظ


درگیری ذهنی یک حالت انگیزشی است که توسط «عوامل داخلی» و «عوامل خارجی» مربوط به محصول و مشتری ایجاد می شود و می تواند به تعهد مداوم یا بلند مدت مشتری نسبت به خرید یا مصرف محصول منجر شود.

ذهن مشتری به اجبار درگیر یک محصول نمی شود بلکه باید متقاعد شود , از درون به این نتیجه برسد که محصول  مورد نظر همانی است که در برآورده ساختن نیازها، اهداف و ارزش های او موثر خواهد بود.

 

تصمیم گیری در مورد خرید برخی محصولات و انتخاب برخی خدمات، «درگیری ذهنی» چندان زیادی برای مصرف کننده ایجاد نمی کند و مصرف کننده بر اساس «معیارهای ساده ای» تصمیم گیری می کند.

ولی تصمیم گیری برای انتخاب برخی محصولات دیگر با «درگیری ذهنی» بیشتری همراه است و طبیعتاً «معیارهای تصمیم گیری» پیچیده تر هستند.

 

در تبلیغات هم اوضاع به همین صورت است. تبلیغ موثر، تبلیغی است که به مشتری نشان دهد که در طراحی و تولید محصول و یا خدمت مذکور، به نیازها و ارزش های مشتری توجه شده است.


یکی از مهارت های موفقیت آفرین یک بازاریاب و فروشنده ی حرفه ای این است که بتواند به کاهش درگیری ذهنی مصرف کننده و انتخاب معیارهای مناسب تصمیم گیری او کمک کند.

موفقیت در همراهی با مصرف کننده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی